Neden Hz. Ali ve Ehli Beyt (a.s.a)? 2 PDF Yazd─▒r e-Posta
Ender Da─č taraf─▒ndan yaz─▒ld─▒.   

Yaz─▒n─▒n birinci b├Âl├╝m├╝nde Hz. Muhammed (s.a.a)ÔÇÖin Ehlibeyt hakk─▒nda s├Âyledi─či hadislerden ├Ârnekler verdik. ┼×imdi biraz KuranÔÇÖda AllahÔÇÖ─▒n (cc) onlardan nas─▒l bahsetti─čine bakal─▒m.

Allah (cc), KuranÔÇÖda M├╝sl├╝manlara peygamberden sonra, kime tabi olmalar─▒, kime dan─▒┼čmalar─▒ gerekti─čini bildirmi┼č ve ┼č├Âyle buyurmu┼čtur:

ÔÇťE─čer bilmiyorsan─▒z zikir ehline sorunÔÇŁ Nahl Suresi / 43; Enbiya Suresi / 7. Bu ayet, Ehlibeyti -Allah'─▒n salat ve selam─▒ onlara olsun- tan─▒tmak ve dini konularda kime ba┼čvurulmas─▒ gerekti─čini belirtmek i├žin nazil olmu┼čtur. Onlar, Hz Resulullah'─▒n hayat─▒ d├Âneminde Muhammed, Ali, Fat─▒ma, Hasan ve H├╝seyin ve Hz. H├╝seyin'in soyundan dokuz imam dahaÔÇŽ ─░steyen kaynak olarak Sa'lebi, Tefsir-i Kebir, Nahl Suresinin bu ayetinin, ─░bn-i Kesir, Tefsir, c.2, s. 591. Taberi, Tefsir, c. 14, s. 75. kaynaklar─▒na bakabilir. M├╝sl├╝manlar─▒n bilmedi─či konularda kime ba┼čvurmalar─▒ gerekti─čini Allah (cc) bu ayette dile getirmi┼čtir. ├ç├╝nk├╝ insanlar─▒ zikir ehli olan Ehlibeyt kurtulu┼ča g├Ât├╝rebilir. ─░lmi olarak ta insanlar─▒n f─▒khi ve sosyal t├╝m sorular─▒na tam anlam─▒yla do─čru ┼čekilde sadece Ehlibeyt imamlar─▒ cevap verebilirdi.

Di─čer ayette Allah (cc) ┼č├Âyle buyurmaktad─▒r: ÔÇťEy iman edenler! AllahÔÇÖtan korkun ve do─črularla beraber olunÔÇŁ Tevbe 119. Sabit ─░bni Cevzi dedi ki: Alimler dedi ki: ÔÇťManas─▒ Ali ve Ehlibeyti ile beraber olunÔÇŁ. Ayr─▒ca ─░bni Abbas da ÔÇťAli do─črular─▒n seyididirÔÇŁ demi┼čtir. (Tezkirat-il havas s.10. feth-ul kadir c.2 s.290). Do─črularla beraber olun derken Allah (cc) bizlere do─čru yol olan Hz. Ali ve EhlibeytÔÇÖe (a.s.a) tabi olup yanl─▒┼č yollara gitmememizi s├Âylemekte oldu─čunu her halde herkes a├ž─▒k bir ┼čekilde anlam─▒┼čt─▒r. Yanl─▒┼č yollara gidersek par├žalan─▒r─▒z. Bu da AllahÔÇÖ─▒n (c.c) emirlerine kar┼č─▒ gelmek anlam─▒na gelir. ÔÇťHep birlikte AllahÔÇÖ─▒n ipine s─▒ms─▒k─▒ sar─▒l─▒n; par├žalanmay─▒nÔÇŁ Ali-imran suresi 103. ayeti ─░mam Salebi b├╝y├╝k tefsirinde bu ayetin manas─▒n─▒ verirken ─░mam Caferi Sad─▒k (a.s)ÔÇÖdan ┼ču haberi nakletmi┼čtir: ÔÇťAllahÔÇÖ─▒n g├Âkten yere uzanan ipi bizlerizÔÇŁ AllahÔÇÖ─▒n (cc) ipi olan Ehlibeyte tutunanlar ┼č├╝phesiz kurtulu┼ča erecek olanlard─▒r. Par├žalan─▒p ba┼čka yollara gidenleri ise eminim ki b├╝y├╝k bir azap beklemektedir. Biz Aleviler de, Ehlibeyte tutunup kurtulu┼ča ermek i├žin m├╝cadele vermekteyiz. Ehlibeyt yolunda giden bizler Ehlibeytin ba┼č─▒ olan Hz. AliÔÇÖden ba┼člayarak Ehlibeytin on iki imam─▒na tabi olduk. Yolumuz a├ž─▒k, imam─▒m─▒z belli ve hadislerle beraber Kuran da bizi destekledi─čine g├Âre kimse ├ž─▒k─▒p Alevilere dil uzatmas─▒n. ├ľzellikle bu s├Âzlerim Ehlis├╝nnet kesiminde kendilerine din adam─▒ diyenleredir. Bu hadisleri onlar da okumu┼čtur ve ├žok iyi bilmektedirler. Ama Emevi zihniyetinin yaratt─▒─č─▒ Alevi d├╝┼čmanl─▒─č─▒ ne yaz─▒k ki g├╝n├╝m├╝ze kadar devam etmektedir. Buna ek olarak o kimselerin ├ž─▒karlar─▒ u─čruna hak olan bilgiyi saklamas─▒d─▒r. Tek su├žumuz Hz. AliÔÇÖnin (as) taraftar─▒, yani Alevi olmam─▒z m─▒? Bak─▒n Hz. Muhammed (s.a.a) bizim hakk─▒m─▒zda ne buyurdu: ÔÇť┼×an─▒ y├╝ce olan Allah, Ali bin Ebi TalibÔÇÖin y├╝z├╝n├╝n nurundan yetmi┼č bin melek yaratt─▒ ki, onlar K─▒yamet G├╝n├╝nde Ali bin Ebi TalibÔÇÖin taraftarlar─▒na isti─čfar edeceklerdir.ÔÇŁ (4) Yine ba┼čka bir hadiste, Resulullah (saa) ┼č├Âyle buyurdu: ÔÇťAliÔÇÖnin taraftarlar─▒ kurtulmu┼č olanlard─▒r.ÔÇŁ (5) Bu s├Âzleri peygamberimiz (s.a.a) Hz. AliÔÇÖnin (as) taraftar─▒ olan Aleviler i├žin sarf etmi┼čtir. ├ç├╝nk├╝ Aleviler onun velayeti alt─▒ndalar. Hz. Ali (as)ÔÇÖ─▒n velayeti alt─▒nda olmayan da, ne kadar namaz k─▒larsa k─▒ls─▒n Allah (cc) ┼čefaat beklemesin. ─░mam AliÔÇÖden naklen Resulullah (saa) ┼č├Âyle buyurdu: ÔÇť Ey Ali, bir kul Allaha kar┼č─▒ NuhÔÇÖun kavmi i├žinde kald─▒─č─▒ gibi ibadet etse, Uhud da─č─▒ kadar alt─▒n─▒ olup onu Allah─▒n yolunda harcasa, ├Âmr├╝ uzun olup bin kere yayan hac etme─če ├Âmr├╝ yetse ve sonra Safa ve Merve aras─▒nda mazlum olarak ├Âld├╝r├╝lse ve b├╝t├╝n bunlara ra─čmen senin velayetin alt─▒nda de─čilse o ki┼či hi├žbir zaman ne cennete girecek, ne de cennetin kokusunu koklayacakt─▒r.ÔÇŁ (6)

┼×imdi, bu yaz─▒ dizisinin en ba┼č─▒nda ÔÇťNeden Aleviler Hz. MuhammedÔÇÖden (s.a.a) sonra Hz. AliÔÇÖye (as) ba─čland─▒lar?ÔÇŁ diye sorduk. Bu verdi─čimiz hadis ve ayet ├Ârnekleri her halde bu sorunun cevab─▒n─▒ vermi┼čtir. Aleviler, peygamberin s├╝nnetine ve hadislerine tam anlam─▒yla ba─čland─▒klar─▒ i├žin kendisinden sonra halife olarak Hz. AliÔÇÖyi (as) kabul ettiler. Bu konuda peygamberin a├ž─▒k hadislerinden ├Ârnekler de verdik. Ama, yeterli de─čil diyenler i├žin birka├ž ├Ârnek daha verelim. Peygamberimiz (s.a.a) buyurdu ki: ÔÇťEy Ali, sen havuzumun ve sanca─č─▒m─▒n sahibi ve kalbimin sevgilisisin. Sen benim vasim, ilmimin varisi ve benden ├Ânceki peygamberlerin miras─▒n─▒n emanet├žisisin. Sen Allah'─▒n yery├╝z├╝ndeki g├╝vendi─či ve insanlar ├╝zerinde onun h├╝ccetisin. Sen iman─▒n r├╝kn├╝ ve ─░slamÔÇÖ─▒n dire─čisin. Sen, zifiri karanl─▒─č─▒n me┼čalesi, hidayetin nuru ve d├╝nya ehli i├žin y├╝kseltilmi┼č ni┼čanesin. Ey Ali, her kim sana uyarsa kurtulur, her kim senden y├╝z ├ževirirse helak olur. Sen a┼čik├ór, belli olan yol ve dosdo─čru olan s─▒rats─▒n. Sen ak y├╝zl├╝lerin ├Ânderi ve m├╝minlerin sultan─▒s─▒n. Ben kimin mevlas─▒ isem sen de onun mevlas─▒s─▒n. Ben ise her erkek ve kad─▒n m├╝minlerin mevlas─▒y─▒m. Seni ancak temiz do─čumlu bir ki┼či sever ve ancak k├Ât├╝ do─čumlu olan ki┼či d├╝┼čman olur. Mira├žÔÇÖta Allah beni kat─▒na ald─▒─č─▒nda bana ┼č├Âyle bildirdi: Ey Muhammed, Ali'ye benden selam oku ve bildir ki, kendisi evliyam─▒n imam─▒ ve bana itaat edenlerin nurudur. Ona bu keramet kutlu olsun.ÔÇŁ H├╝s├ómettin el-Mirdi el-Hanefi nin ÔÇť├éli MuhammedÔÇŁ s.45 Herhalde bu hadisler a├ž─▒k ve net bir ┼čekilde ─░slam ├╝mmetinin kime uymas─▒ gerekti─čini a├ž─▒klamaktad─▒r. ; Selman-─▒ Farisi'den naklen, Resulullah (saa) ┼č├Âyle buyurdu: "Ben ve Ali, Adem yarat─▒lmadan bin y─▒l ├Ânce, Allah─▒n elinde onu tesbih ve takdis eden bir nur idik. Allah Adem'i yaratt─▒ktan sonra o nuru Adem'in sulb├╝ne verdi, b├Âylece bir sulpten gele gele Abd├╝lm├╝ttalip'te ikiye ayr─▒ld─▒. Bende peygamberli─če, Ali'de ise halifeli─če ayr─▒ld─▒" . Ahmet bin Hanbel ÔÇťel-FedailÔÇŁ kitab─▒ Fedail EmirÔÇÖ├╝l M├╝minin bab─▒ Hadis No: 252. Peygamber hi├žbir ┼č├╝pheye gerek duymadan ard─▒nda kimin halife olmas─▒n─▒ bu hadislerde belirtti. ─░mam AliÔÇÖden naklen, Resulullah (saa) ┼č├Âyle buyurdu: ÔÇťÔÇŽ Ey Ali, sen benim vasim, varisim, ├žocuklar─▒m─▒n babas─▒ ve k─▒z─▒m─▒n kocas─▒s─▒n. Senin emrin emrim ve senin nehyetti─čin benim nehyetti─čimdir. Beni peygamberlik ile g├Ânderip, beni yarat─▒lm─▒┼člar─▒n en hay─▒rl─▒s─▒ k─▒lan AllahÔÇÖa yemin olsun ki, sen yarat─▒lm─▒┼člar─▒n ├╝zerine AllahÔÇÖ─▒n h├╝ccetisin. Sen AllahÔÇÖ─▒n s─▒rr─▒na onun g├╝vendi─či ve yaratt─▒klar─▒ ├╝zerine onun halifesisin.ÔÇŁ Yenabi ul mevedde Sayfa: 53) Yine peygamberimiz buyurdu ki: "Ali bana ilk iman eden ve K─▒yamet g├╝n├╝nde benimle ilk tokala┼čacak oland─▒r, kendisi bu ├╝mmetin farukudur, hak ile bat─▒l─▒ ay─▒rt edendir, kendisi m├╝minlerin ├Ânderidir, mal ise zalimlerin ├Ânderidir. Kendisi benden sonra halifemdir" ─░bn-i Asakir "Tarih-i Dima┼čk" c.1, s.89, Hadis No: 122. ┼×imdi kimileri, mademki peygamber, yerine Hz Ali (as)ÔÇÖ─▒ atam─▒┼č ÔÇťneden o devrin M├╝sl├╝manlar─▒ ona biat etmediÔÇŁ diye soracakt─▒r. Neden peygamberin emirlerine kar┼č─▒ gelip ihanet ettiler? . Bunlar─▒ asl─▒nda onlara sormak laz─▒m, ama peygamberimiz bu ihanetin olaca─č─▒n─▒ da biliyordu. ─░mam Ali (as) ┼č├Âyle buyurdu: Resulullah (saa) bana hayat─▒nda bildirdi ki: ÔÇť├ťmmetim benden sonra sana kar┼č─▒ vefas─▒z olup s├Âz├╝nde durmayacakt─▒rÔÇŁ Hatip el-Ba─čdadi ÔÇťTarih-i Ba─čdatÔÇŁ C.11, S.216 Ve ├Âyle de oldu! Peygamberin vefat─▒ndan hemen sonra SakifeÔÇÖde toplan─▒p Ebu BekirÔÇÖe biat ettiler. ─░┼čte Alevili─čin do─ču┼ču da b├Âyle oldu. Aleviler peygambere sonuna kadar ba─čl─▒yd─▒lar ve bu ba─čl─▒l─▒klar─▒n─▒ peygamberin g├Â├ž├╝nden sonra Hz. AliÔÇÖye (as) ba─članarak kan─▒tlad─▒lar. Ama Hz. AliÔÇÖye (as) ba─članman─▒n bir diyeti vard─▒. Hz. AliÔÇÖyi (as) sevmek insan─▒n ba┼č─▒na belalar gelmesine neden oluyordu ve ├Âyle de oldu. Bu y├╝zden de Hz. Ali ÔÇťBir da─č bile beni sevse musibetlere u─črarÔÇŁ buyurmu┼čtur. Aleviler s─▒rf peygamberden sonra Hz. AliÔÇÖnin (as) yolunda gittiklerinden dolay─▒ ├žekti─čini, de─čerli b├╝y├╝k Alevi ├Ânderlerinden Emir Hasan El-Mekzun El-Sincari bir ┼čiirinde ┼č├Âyle dile getirmi┼čtir:

Nas─▒l sunduysak onlara sevgiyi

Ayn─▒s─▒yla sundular bize nefreti

Onlara g├Âre tek kabahatimiz

Taha gile (7) olan velayetimiz (8)

Bundan ├Ânceki yaz─▒larda Hz. MuhammedÔÇÖden (s.a.a) sonra Alevilerin Hz. AliÔÇÖye (as) tabi olmalar─▒n─▒n nedenlerini anlatt─▒k. Peygamberden sonra Hz. AliÔÇÖnin (as) halife olmas─▒ gerekti─čini ayet ve hadislerden ├Ârnekler vererek destekledik. Peki, Hz. Ali (as) halife olunca neler ger├žekle┼čti? Neden Hz. Ali d├Âneminde ─░slam ├╝mmeti i├ž sava┼č ya┼čad─▒?

OsmanÔÇÖ─▒n ├Âld├╝r├╝lmesinden sonra M├╝sl├╝manlar Hz. Ali (as)ÔÇÖ─▒n yan─▒nda toplan─▒r ve halife olmas─▒n─▒ isterler. Bask─▒lara dayanamayan Hz. Ali (as) halifeli─či kabul eder ve kabul edi┼č sebebi olarak da bak─▒n ne der: : ÔÇťArt─▒k ben bu h├╝k├╝mete ve size emirlik etmeye kar┼č─▒ isteksizim. Ancak d├╝┼č├╝nd├╝m ki bu g├╝c├╝ elime al─▒rsam diz ├╝st├╝ ├ž├Âken hakk─▒ aya─ča kald─▒rabilir veya ayakta olan bat─▒l─▒ diz ├╝st├╝ ├ž├Âkertebilirim.ÔÇŁ (Ali ┼×eraiti ÔÇťAliÔÇŁ s. 146.) Hz. AliÔÇÖnin (as) bu s├Âzlerinden, ilk ├╝├ž halife d├Âneminde bat─▒la a┼č─▒r─▒ derecede g├Âz yumuldu─ču anla┼č─▒lmaktad─▒r. Biz o denemdeki halifelerin hatalar─▒ndan bahsetmeyece─čiz. Osman d├Âneminde yap─▒lan hatalar ve k├Ât├╝ y├Ânetim OsmanÔÇÖ─▒n ├Âld├╝r├╝lmesiyle sonu├žland─▒. OsmanÔÇÖ─▒n ├Âl├╝m├╝ne sebep olan, yanl─▒┼č ve bilin├žsiz y├Ânetimiydi. Ai┼če onun hakk─▒nda bak─▒n ne dedi: ÔÇťAi┼če s├╝rekli OsmanÔÇÖ─▒ k─▒n─▒yordu. Nitekim ┼č├Âyle feryat ediyordu: ÔÇť├ľld├╝r├╝n bu NaÔÇÖselÔÇÖi (ihtiyar ahma─č─▒ veya Yahudi NaÔÇÖselÔÇÖe benzeyen bu ┼čah─▒s─▒). Allah-u Teala onu ├Âld├╝rs├╝n, ┼č├╝phesiz o kafir olmu┼čtur.ÔÇŁ ─░bn-i EbiÔÇÖl- Hadid NehcÔÇÖ├╝l- Bela─ča ┼×erhi c. 2 s. 77ÔÇÖde, MesÔÇÖudi AhbarÔÇÖuz- Zaman ve Evset kitaplar─▒nda, ─░bn-i Cevzi TezkiretÔÇÖu- HavassÔÇÖil- ├ťmme s. 36ÔÇÖda,

OsmanÔÇÖa kin duyan sadece Ai┼če de─čildi. ─░slam devletinin her yerinden ├Âzellikle M─▒s─▒rÔÇÖdan insanlar halifeyi devirmek i├žin gelmi┼člerdi. K─▒saca halk ayaklan─▒p onu ├Âld├╝rmek istiyordu. Hz. Ali bu olaylar─▒ engellemek i├žin de elinden geleni yapt─▒. Tarih Hz. Ali (as)ÔÇÖ─▒n OsmanÔÇÖ─▒ korumak i├žin harcad─▒─č─▒ ├žabay─▒ yazm─▒┼čt─▒r. Hz. Hasan ve H├╝seyinÔÇÖle (as) beraber Beni Ha┼čimÔÇÖden bir├žok ki┼čiyi OsmanÔÇÖ─▒ savunup korumalar─▒ i├žin g├Ânderdi. Ama yine de OsmanÔÇÖ─▒n ├Âld├╝r├╝lmesinin ├Ân├╝ne ge├žemedi. Hz. Ali (as) halife oldu─čunda onun h├╝k├╝mlerine ve adaletine kolay kolay kimse katlanamad─▒. Hz. Ali (as) herkese tam e┼čit bir ┼čekilde davrand─▒. Bu, baz─▒ zenginlerin hi├ž ho┼čuna gitmedi. ├ç├╝nk├╝ fakir fukara biriyle ayn─▒ muamele ve derecede g├Âr├╝lmeyi gururlar─▒na yediremediler. Nehcul bela─ča s. 202. Hz. Ali (as) Talha ve Z├╝beyr hakk─▒nda s├Âyledi─či hutbenin a├ž─▒klamas─▒nda, BeytÔÇÖ├╝l-malÔÇÖdan taksimin nas─▒l yap─▒ld─▒─č─▒ ve e┼čit da─č─▒t─▒m kar┼č─▒s─▒nda kimlerin itiraz etti─či hakk─▒nda ayr─▒nt─▒l─▒ bilgi mevcuttur. Talha ve Z├╝beyir Hz. Ali (as)ÔÇÖ─▒n yan─▒ndan ayr─▒larak Ai┼če ile bir ordu kurup Hz. Ali (as)ÔÇÖa sava┼č a├žarlar. Tarihe Cemel Sava┼č─▒ olarak ge├žecek sava┼ča Ai┼če komutanl─▒k ederek, peygamberin ÔÇťevlerinizde oturunÔÇŁ emrine kar┼č─▒ gelmi┼č oldu. Ve Hz. Ali (as)ÔÇÖa sava┼č a├žarak da, bizzat peygambere sava┼č a├žm─▒┼č say─▒ld─▒. Sava┼č gerek├žesiyse OsmanÔÇÖ─▒n kan─▒yd─▒. Ay┼če, OsmanÔÇÖ─▒n kan─▒n─▒ Hz. Ali (as)ÔÇÖdan talep ediyordu.

Cemel sava┼č─▒ ba┼člamadan ├Ânce ─░mam Ali defalarca Z├╝beyr, Talha ve Ay┼čeÔÇÖye yazd─▒─č─▒ mektuplardan birinde ┼č├Âyle buyurdu: ÔÇťEy Ai┼če, sen evinden d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kmakla AllahÔÇÖa ve Resul├╝ne asi oldun. M├╝sl├╝manlar─▒n aras─▒nda sulhu sa─člamak i├žin ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒ s├Âyl├╝yorsan, bu i┼č kad─▒n─▒n deveye binip askerlerin aras─▒nda gezmesiyle mi olur, bizlere haber et? Sonra OsmanÔÇÖ─▒n kan─▒n─▒ talep etti─čini iddia ediyorsun, biliyorsun ki Osman Ben-i ├ťmeyyeÔÇÖdendir; sen ise Ben-i TemimÔÇÖdensin. Sen daha birka├ž g├╝n ├Ânce diyordun ki: Bu ihtiyar budalay─▒ ├Âld├╝r├╝n, Allah onu ├Âld├╝rs├╝n k├╝fre sapt─▒. Ey Ai┼če, bilmelisin ki, senin bana kar┼č─▒ asi olman OsmanÔÇÖ─▒n katlinden daha da g├╝naht─▒r.ÔÇŁ Menak─▒b-─▒ H├╝varezmi s.117. ├çok ilgi ├žekici bir hadise ya┼čand─▒ bu tarihlerdeÔÇŽ Ai┼če, Osman ├Âld├╝r├╝lmeden ├Ânce ├Âld├╝r├╝lmesi i├žin feryat ediyordu. ├ľld├╝r├╝l├╝p yerine Hz. Ali (as) ge├žince de sava┼č nedeni olarak OsmanÔÇÖ─▒n kan─▒n─▒ talep ediyor. Oysa Hz. AliÔÇÖye (as) sava┼č a├žmak hakk─▒nda bak─▒n peygamberimiz ne buyurmu┼č: Resulullah (saa) ┼č├Âyle buyurdu: ÔÇťHer kim benden sonra halifelik i├žin Ali'ye kar┼č─▒ k├Ât├╝l├╝k ederse ve onunla sava┼čta bulunursa kafirdir. Ayn─▒ zamanda Allah'a ve Resulune kar┼č─▒ sava┼čm─▒┼č gibidir. Her kim Ali hakk─▒nda ┼č├╝pheye d├╝┼čerse kafirdir.ÔÇŁ─░bn-i Me─č├ózeli "Men├ókibu Ali bin Ebi T├ólib aleyhissel├óm" s.46. Bu olaylarda Alevilerin saf─▒ belliydi. Hi├ž ┼č├╝pheye girmeden Hz. AliÔÇÖnin (as) saf─▒nda sava┼ča kat─▒ld─▒lar. Baz─▒ M├╝sl├╝manlar, Ay┼če, Talha ve Z├╝beyrÔÇÖin makamlar─▒na aldanarak onlar─▒n saf─▒nda durdu. Talha ve Z├╝beyr hakk─▒nda Hz. AliÔÇÖnin (as) sahabelerinden biri ┼č├Âyle diyor: ÔÇťE─čer onlar bar─▒┼ča raz─▒ olmazlarsa ne yapacaks─▒n?ÔÇÖ Hz. Ali: ÔÇśonlara k─▒l─▒├ž ├žekece─čim diyor.ÔÇÖ Adam diyor ki: ÔÇśTalha, Z├╝beyr ve Ay┼čeÔÇÖnin bat─▒l yolda olmalar─▒ hi├ž m├╝mk├╝n m├╝?ÔÇÖHz. AliÔÇÖnin burada verdi─či buyruk bug├╝n ger├žekten t├╝m insanl─▒k i├žin bir ders niteli─čindedir. Diyor ki: ÔÇśinsanlar─▒n de─čerini hakla mukayese etmek gerekir, hakk─▒n ve hakikatin de─čerini, ki┼čilere, ki┼čilerin celaline ve g├Ârkemine g├Âre de─čil.ÔÇŁ (9)

---- - -- -- - -- -- -


(4) Menak─▒b-─▒ H├╝varezmi s.31.El-H├╝varezmi' nin "Maktel'il H├╝seyn" c.1, s.39.Enis Emir'in "Fazilet-i Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.460

(5) El-M├╝navi' nin "K├╝nuz el-Hakaik" s.82. M├╝nteheb Fedail'├╝n Nebi ve Ehlibeytihi s.137. Es-Seyyid Murtada H├╝seyni'nin "Fedail'├╝l Hamse min es-S─▒hah es-Sitte" c.2, s.94

(6)Menak─▒b-─▒ H├╝varezmi s.28. S├╝leyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.252. Enis Emir'in "Fazilet-i Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.458

(7) ÔÇťtaha gileÔÇŁ derken kas─▒t EhlibeytÔÇÖtir.

(8) Muhammed emin galib et-tavil ÔÇťtarih el- aleviyyunÔÇŁ 364,

(9) Ali ┼čeraiti ÔÇťAliÔÇŁ s. 114.



Comments (0)

 

Kitap

Bu Kitab─▒ Okudunuz mu?
Reklam
"─░slamiyetin ├ľz├╝ Ger├žek Alevilik" bu kitap Alevili─čin ne oldu─čunu, nas─▒l bir inan├ž oldu─čunu, k─▒sa ve ├Âz bir ┼čekilde anlatacak ve Alevi karde┼člerimizin kendi inan├žlar─▒n─▒ anlamalar─▒na yard─▒mc─▒ olacakt─▒r.

Facebookta Payla┼č

Sayfay─▒ Facebookta Payla┼č─▒n

Arkada┼č─▒na Tavsiye Et

Aleviyyun.com © 2009 Arap Alevi Bilgilendirme Sitesi